Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016

σκέψεις-περιεχόμενα

σκέψεις με λίγα λόγια, περιεχόμενα ημερών...

1. η λογοτεχνία πραγματικά ανοίγει ορίζοντες. Στο Β2 μιλούσαμε επ' αφορμή ενός διηγήματος του Πόε για την ναρκοληψία για την σχέση του εγκεφάλου με το σώμα, χρησιμοποίησα την ποιητική ταινία: Ξυπνήματα για να δείξω την σχέση τους, όλοι οι μαθητές μαγεύτηκαν... αξίζει να την δείτε, ζωή στο έπακρο...


2. μιλώντας για λογοτεχνία, ξεκίνησε το πρόγραμμα ανάγνωσης με μια σειρά από αναγνώσματα της Αγγλικής λογοτεχνίας. Οι εκδόσεις ELI κάνουν καταπληκτική δουλειά στην παρουσίαση και την αισθητική απεικόνιση του έργου. Τα σχετικά CD-ROMs βοηθούν ακόμα περισσότερο, σύντομα θα λειτουργεί και bookspot στο Κέντρο μας και έτσι θα ενισχύσουμε την ανάγνωση...

όταν η ανάγνωση γίνεται εμπειρία...
3. και μιλώντας για εμπειρίες, σύντομα ξεκινούν τα ΤοΜς (Topics of the Month, Ανάπτυξη Θεματικών Εργασιών). Το πρώτο ΤοΜ έχει να κάνει με την δραματοποιημένη έκφραση και ζητάμε από τους μαθητές να μάθουν ρόλους και να τους παίξουν στην τάξη, στην πρώτη φάση ψάχνουν για ρόλους και σενάρια, αργότερα αρχίζουν οι πρόβες...

έκφραση, δραματοποίηση, χρήση της γλώσσας, διασκέδαση, μερικά μόνο από τα οφέλη των ΤοΜς
4. μιλώντας στους γονείς της Junior Plus στην διάρκεια των ετήσιων ενημερώσεων του επιπέδου, διαπίστωσα, με λύπη για άλλη μια φορά, τις παρανοήσεις που γίνονται στην διαδικασία αξιολόγησης, Excellent, ανάμεσα στα δύσκολα σημεία είναι και η "Στάση στο Μάθημα" την οποία πολλοί συγχέουν με την πειθαρχία και τον έλεγχο συμπεριφοράς. Δεν θα κουράζομαι να εξηγώ ότι η συμπεριφορά δεν αξιολογείται και πάντως όχι μέσα από την μαθησιακή αξιολόγηση. Η αξιολόγηση μαθησιακής διαδικασίας είναι επιστημονικό πεδίο με σημαντικό όγκο έργου. Από την βιβλιογραφία γίνεται σαφές ότι δεν αξιολογείται η συμπεριφορά ούτε εμπίπτει στις αξιολογικές παραμέτρους της μαθησιακής διαδικασίας. Στην "στάση" αξιολογούμε το θετικό πνεύμα, τις πρωτοβουλίες, την προσπάθεια για επικοινωνία που αναπτύσσει ο μαθητής μέσα αλλά και έξω από το μάθημα. Απαντήστε στο ερώτημα: "γιατί θέλω να μάθω την Χ γλώσσα;" (όχι: "γιατί πρέπει να μάθω...") και αμέσως έχετε την στάση του μαθητή απέναντι στη γλώσσα.

οι συμπεριφορά του παιδιού είναι ζήτημα ανατροφής ή μίμησης


5. Το Νόμπελ Λογοτεχνίας στον Μπομπ Ντύλαν, αμφιλεγόμενη επιλογή, με ξάφνιασε ευχάριστα. Ακολουθεί αντιπροσωπευτικό δείγμα...






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πληροφορίες