Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Ο κόσμος από ψηλά πετώντας χαρταετό

Η κατασκευή χαρταετού απαιτεί μεράκι, εξάσκηση και αρκετή αφαιρετική σκέψη, επίσης καλούς υπολογισμούς και μερικές φορές συνεργασία. Το πέταγμά του επίσης είναι μια διαδικασία απαιτητική που χρειάζεται επιδεξιότητα, πρόγνωση, συνεργασία και γρήγορα αντανακλαστικά.

Στο πέταγμα του χαρταετού κρύβεται η καλύτερη συνταγή για την προετοιμασία του αυριανού διευθυντή επιχείρησης, πολιτικού, οραματιστή-βιοτέχνη ή πολυτάλαντου διευθυντή ξενοδοχείου.

Αν δούμε τις απαιτήσεις που έχει η κατασκευή και το πέταγμα του χαρταετού και πόσες γνώσεις βάσης κάποιος αποκομίζει ή χρησιμοποιεί για να ανταποκριθεί σε αυτές και μετά συγκρίνουμε αφενός πότε και πως αποκτούμε αυτές τις γνώσεις και εάν όντως τις αποκτούμε τότε καταλαβαίνουμε πως ακριβώς προετοιμάζουμε τις επαγγελματικές δεξιότητες των μελλοντικών επαγγελματιών.

Τον προηγούμενο μήνα ο παγκόσμιος οργανισμός οικονομίας έδωσε στην δημοσιότητα τις δεξιότητες που χρειάζονται για να ανταποκριθεί κάποιος στις επαγγελματικές του υποχρεώσεις σε οποιαδήποτε επάγγελμα και παράλληλα δημοσιοποίησε αυτές που απαιτούνταν παγκοσμίως έως το 2015. Οι κορυφαίες δέκα δεξιότητες περιείχαν συνοπτικά το πέταγμα του χαρταετού και κάποια άλλα "παραμελημένα" παιχνίδια.


  Φυσικά δεν μπορεί κάποιος να αποκτήσει αυτές τις δεξιότητες ούτε καν να τις εναρμονίσει με την επαγγελματική του δραστηριότητα απλά επειδή διάβασε αυτό το άρθρο. Οι δεξιότητες πουθενά στον κόσμο δεν ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ απλά ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝΤΑΙ και μάλιστα σε βάθος χρόνου. Απαιτούν προγραμματισμό και συνεχή αξιολόγηση έργου, και πάνω από όλα απαιτούν σχέδιο και φυσικά προοπτική.

Εάν σας είναι δύσκολο να φτιάξετε χαρταετούς τότε μπορείτε να ακολουθήσετε κάποιες από τις παρακάτω συμβουλές, είναι συμβουλές που δίνω στον εαυτό μου σχεδόν κάθε μέρα σχεδιάζοντας τα μαθήματα των μαθητών μου ή συμβουλεύοντας τους συναδέλφους μου για το πως μπορούν να διδάξουν την γλώσσα αποτελεσματικότερα - και εννοούμε σε βάθος χρόνου αναπτύσσοντας αυτές τις δεξιότητες που βλέπεται στους πίνακες - .

  • Κάντε την γνώση περιπέτεια, δώστε χώρο στην γνώση και απαλλάξτε την από την πληροφορία, οι πληροφορίες χτίζουν την γνώση δεν την αντικαθιστούν.
  • Δουλεύετε ομαδικά, υιοθετήστε μεθόδους μελέτης που είναι συνεργατικοί και ενεργητικοί, οι περισσότερες δεξιότητες κλειδιά στηρίζονται στην "κοινωνικοποιημένη" γνώση.
  • Επιδιώξτε τον δύσκολο δρόμο της προσωπικής γνώσης και όχι της εφήμερης, στοχεύστε στην ανεξαρτησία και αυτονομία του παιδιού, ανοίξτε τα φτερά του μην πετάτε εσείς για αυτά
  • Αφεθείτε στην αφήγηση, την προφορικότητα, την φαντασία και την δημιουργικότητα, αλλάξτε τα δεδομένα με τρόπους περισσότερο παραγωγικούς, παίξτε με την γνώση μην την αναμοχλεύετε απλώς. 
  • Να είστε εκεί για τα παιδιά, δεν είστε εκεί για εσάς, εσείς πήρατε τον δρόμο σας αφήστε τα να πάρουν τον δικό τους. Δώστε ευκαιρίες και κίνητρα.
Με κάποια από τα παραπάνω μπορεί να διαφωνείτε, κάποια ίσως τα εφαρμόζετε, τώρα ξέρετε πόσο πολύ τα χρειάζονται... για το πέταγμα του χαρταετού τους.

Ας μετρήσουμε τι χρειαζόμαστε για την κατασκευή του χαρταετού: την γεωμετρία, τα μαθηματικά, τα χέρια μας, την φαντασία μας, την δημιουργικότητά μας, την κατανόηση των οδηγιών, άρα την γλώσσα μας, την συνεργασία, τον σχεδιασμό, πρόβες, σκέψη, επίλυση προβλημάτων, αεροναυπηγική(!), υπολογισμούς, υλικά, επιλογές, διαδικασίες, προγραμματισμό, ξέχασα τίποτα;

Δημήτρης Μαρούλης
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πληροφορίες