Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

Το (περίφημο) πείραμα του Asch και τι μας διδάσκει

What is popular may not be right and what is right may not be popular! = ότι είναι δημοφιλές μπορεί να μην είναι σωστό και ότι είναι σωστό μπορεί να μην είναι δημοφιλές...

Στην ρήση αυτή του Albert Einstein  μπορεί να βρείτε πολύ δίκιο, ίσως να την θεωρείτε  σωστή και πολλοί από εσάς μπορεί να την υιοθετήσετε. Το ζήτημα είναι: μπορείτε στα αλήθεια να την υποστηρίξετε;

Πολλές φορές ενώ κάποιος έχει υπέροχα, απτά επιχειρήματα και εμείς οι ίδιοι βλέπουμε την υπεροχή τους παρ' όλα αυτά τελικά αποφασίζουμε κάτι πολύ διαφορετικότερο, ίσως και το αντίθετο. Γιατί;

Γιατί, για παράδειγμα, ενώ όλοι μας κατανοούμε την ανάγκη οι εργασίες και η προετοιμασία των μαθημάτων να γίνονται στο σχολείο, από τους "ειδικούς,"εκφράζουμε αμφιβολίες για αυτό, και τελικά μελετάμε με το παιδί (και;) στο σπίτι;
ή
γιατί επιλέγουμε την λύση του "ιδιαιτέρου μαθήματος" ενώ είναι πασίγνωστο ότι κανείς δεν μαθαίνει οποιαδήποτε γλώσσα - συμπεριλαμβανομένης και της μητρικής μας - σε από-μόνωση από μια δυναμική, κοινωνική ομάδα ομηλίκων;

Την απάντηση σας την δίνει το περίφημο "πείραμα του Αsch" με το οποίο μπορείτε να καταλάβετε ακριβώς τι συμβαίνει. Πριν, λοιπόν, σας αφήσω να βγάλετε οι ίδιοι τα συμπεράσματά σας, η συμβουλή μου είναι:
 ακολουθείστε την γνώμη των "ειδικών", των ανθρώπων που έχουν "μεγαλώσει" εκατοντάδες παιδιά και έχουν διδάξει άπειρες ώρες την ουσία της γλώσσας με ευθύνη και γνώση.

 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πληροφορίες